Up-to-date blijven van onze activiteiten, nieuwste binnenkomers of gewoon even meekijken bij ons. Like onze Facebookpagina om als eerste onze nieuwe posts te zien!

Cover for BGB Motorenrevisie & Autoparts
2
BGB Motorenrevisie & Autoparts

BGB Motorenrevisie & Autoparts

Motorenrevisie & Autoparts.
Renault Group & Ford specialist.

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

1 CommentReageer op Facebook

Rob Cohen goed luisterenπŸ˜‚

Alleen voor onderdelen.
Only for parts.
... MeerMinder

Alleen voor onderdelen. 
Only for parts.

Made by de jongste Bart Kortenray jr 🫢 Vandaag nieuw binnen voor onderdelen :
MAZDA CX-5 2.2 Diesel
... MeerMinder

De klant belde dat zijn olielampje brandde. Ik begrijp wel waarom πŸ˜…. #ford #ecoboost #wetbelt ... MeerMinder

32 CommentsReageer op Facebook

Klaar voor een volledige revisie als t lampje oliedruk gebrand heeft ....ook

10.000 km? Dat is iedere 3 a 4 maanden een olie wissel plus filters?

En toen ???

Wrijving verminderen is de goedkoopste oplossing voor autofabrikanten om onder andere de uitstoot te verminderen. Net als de dunnere olieschraapveer die wrijving vermindert maar wel na zoveel 10.000 km zorgt dat de motor olie gaat verbruiken. Maar dat een riem niet samen gaat met olie snapt toch elke techneut. Dus of een natte ketting of een droge distributieriem toch....

Nog betere tip: laten staan deze motoren met natte riem

Toen ik naar school ging hebben ze mij altijd geleerd als je een olielek hebt en de olie is op de distributie riem gelopen moet je deze vervangen om te vermijden dat hij knapt en je motor beschadigd geraakt. Nu laten ze die in de olie draaien blijkbaar hebben die “ slimme ingenieurs “ hiervoor langer naar school geweest dan mij maar zoals je ziet zit het verstand niet op zijn plaats 🀣🀣

De constructeur die deze motor ontwikkeld heeft,moet op staande voet onslag krijgen dat is een oetlul.

Pure tech motoren . Wat een domme constructie is dat zeg .

Iemand die ketting conversion kits gaat maken voor deze motoren kan heeeeel rijk worden

Die is eerder los geweest oranje kit is niet origineel Ford

Goede olie is idd heel erg belangrijk.

Zijn de motoren van vroeger niet meer πŸ˜‰πŸ‘Ž Vw t3 40 jaar oud en loopt als een klokje 1600 td πŸ˜‰πŸ‘

Toch gek ik rij op gas en na 90000 km nog als nieuw (Citroën)nu al 150000 km zonder problemen

Gewoon twee tandwielen met tussen wiel of ketting in de olie .. voor op het blok van een V8 ... gaat bijna niet stuk ...met ketting en wat uitgerekt dan 3 uurtjes werk en je ben weer een 15.000 km verder

Roy Rienstra Jr. dit bedoel ik dus

Heb een peugeot 208 bj. 2016. Vorig jaar hoorde ik wat aan de motor. Ben niet naar de dealer gegaan want die doen helemaal niets voor je. Lokale algemene garage heeft hem gemaakt. Kosten 2500 euro . Nieuwe riem druklagers koppeling was ook bijna gaar dus ook vervangen en nieuwe oliepomp. Km stand 170000. Voorheen altijd dealer onderhouden. Op tijd beurten alles. Maar nooit een woord over die riem .die had allang keer vervangen moeten worden. Nooit geen auto meer met natte riem en nooit meer Broekhuis .volgende wordt weer toyota. Dan heb ik het nig niet eens gehad over het olieverbruik. πŸ™„

Aan de riem te zien heeft ie het nog verdomd lang volgehoudenπŸ˜‚πŸ˜‚

Ik hou het bij mijn Suzuki Alto 😁

Hoeveel km had deze auto gelopen

Bryan dit......

Wie dat verzonnen heeft 🀦🀦🀦🀦bizar

Nooit zo’n motor kopen !

Wat een ellende zo een fossiele bak ! Gewoon EV gaan rijden.

Geen rotzooi kopen

Goh, ik hoef me droge riem pas elke 180.000 km te vern., en oliepomp wordt direct door de krukas aangedreven

View more comments

Slijtage van cilinderkoppen en nokkenassen van de Renault, Dacia, Nissan 1.2 TCe/DIG-T! #renault #dacia #Nissan #P0016 #P0017 #12TCE #12digt ... MeerMinder

27 CommentsReageer op Facebook

Dank zij het prachtige start stop systeem,stop je met bloedhete motor en start hij dan weer zonder oliedruk met Waterdunen olie gaat het kapot

Vlak de bovenkant van de kop Lagerkappen lijnboren Nieuwe nokkenassen erin En gaan met die banaan…. Hoeveel km had deze motor gelopen?

Je zou zeggen dat na 100 jaar auto's maken ze het wel kunnen. Maar na de jaren 80 en 90 is alles bergafwaarts gegaan.

Lijkt mij een oliedruk/ smering probleem.

Aftersales. Verkorten levensduur ter voorbereiding op 2030. Het is belachelijk bij moderne auto's 10 jaar oud en idiote roest en slijtage van onderdelen waarvan de duurzaamheid al lang bevestigd was.

Komt vaak door te laag oliepeil omdat deze motoren ook olie verbruiken

Gewoon fabrieks onderhouds intervallen aanhouden en olie van dubieuze kwaliteit...dan komt het goed. Niet alleen bij Renault.

De oorzaak achterhalen lijkt me ook wel handig

Tja gewoon weer normale motoren in de autos en niet hoog opgefokte (voor de cilinderinhoud) torretjes welke natuurlijk ook veel sneller afgeschreven zijn

Zitten er nog geen schaaltjes in wat een prutsers

Wat een rampzalige merken πŸ‘Ž

Gelukkig heb ik geen van de 3 🫡🀣🀣🀣

Ik ben geen monteur, maar een as hoort toch in lagers te draaien, niet in zacht alluminium?!

Een Cléon heeft daar geen last meeπŸ˜‰πŸ’ͺ🏻

Kom dat ze telaat oli vervresen .oli optijd verversen .

topkwaliteit...... ben ik blij met mijn w124

Niet alleen Renault kan er wat van, maar de 2.0 diesels van Mercedes hebben ook de kwaal en slijtende klepstoters

Je moet geen renault kopen rommel.

Je kunt ook gewoon een Honda kopen,dan heb je al dat dure gezeik niet,man man man,2025,en nog geen fatsoenlijke motor kunnen bouwen,wat een Donald Duck rommel !!! πŸ˜‘

Als je zoon auto hebt dan heb je geen geld voor een degelijke auto πŸ˜‚

Van nieuw af aan 0w40 erin en max 10k per verversing.... Teruggaan in de tijd met verversingstermijnen is actueel helaas...

Km????

Jammer dat er geen losse lagerschalen zijn

dus niet te repareren?

Dennis De Lang

View more comments

Meer laden